رنگ امیزی بر روی دیوار

بلکا|نقاشی بلکا با رنگهای متنوع بلکا-ارائه کاتالوگ و قیمت بلکا

بلکا

اجرای انواع نقاشی رنگ بلکا ساختمان در طرح و مدل های مختلف

انواع رنگ بلکا - قیمت بلکا و کاتالوگ بلکا

kkkkkk.gif (400×150)

بلکا چیست – انواع بلکا – معایب بلکا – پوشش بلکا

برای ارسال رایگان کاتالوگ بلکا و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

 

شما علاوه بر این که می توانید برای رنگ آمیزی منزل یا نقاشی خانه خود از نقاشان حرفه ای ما در زمینه نقاشی ساختمان با بلکا یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، می توانید مطالب آموزشی در مورد نقاشی خانه یا ساختمان و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در وبسایت نقاشی ساختمان ایران مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید

نقاشی بلکا

naghashi.org-4.png (355×200)

اجرای انواع نقاشی بلکا منزل, بلکا خانه, رنگ بلکا, پوشش الیافی, پوشش های الیافی, پوشش سلولزی, نقاشی بلکا ساختمان, نقاشی بلکا آپارتمان, نقاشی بلکا دیوار, نقاشی بلکا اتاق, رنگ بلکا, رنگ کردن بلکا, رنگ آمیزی بلکا

برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی بلکا ساختمان و نقاشی ساختمان با رنگ بلکا در رنگ های مختلف و همچنین اطلاع از قیمت نقاشی نقاشی بلکا و نیز دریافت کاتالوگ رنگ بلکا و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم

برای آشنایی بیشتر با آموزش نقاشی ساختمان می توانید از صفحات دیگر سایت نقاشی ساختمان بازدید نمایید تا بتوانید اطلاعات کامل تری در مورد نقاشی ساختمان بدست بیاورید و اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه رنگ آمیزی ساختمان و منزل خود افزایش دهید

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

چه با آموزش نقاشی ساختمان و چه با انجام خدمات نقاشی ساختمان

naghashi.org-4.png (355×200)

——————————————*-*-*——————————————

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه رنگ بلکا می توانید به صفحه رنگ بلکا مراجعه نمایید

در صفحه رنگ بلکا به مواردی از قبیل چگونگی رنگ بلکا و نقاشی بلکا در طی زمان – مواد تشکیل دهنده  بلکا و ساختار پوشش های سلولزی آشنا می شوید و همچنین آشنا خواهید شد که چگونه با بلکا منزل خود را زیبا کنیم و چگونگی اجرای بلکا در سطوح مختلف و نیز مزایای پوشش سلولزی و نیز مواد و مزایای پوشش های سلولزی و ابریشمی (پتینه – بلکا – رومالین – روپاد)  مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند

——————————————*-*-*——————————————

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

شما در مطلب زیر با بلکا و نقاشی بلکا – مواد موجود در بلکا و ساختار بلکا و همچنین ویژگی های مهم بلکا – پوشش سلولزی و الیاف سلولزی آشنا می شوید، همچنین با نحوه اجرای بلکا در ساختمان و خانه و مزایای استفاده از پوشش سلولزی در دیوار و و سوالات متداول در مورد رنگ و نقاشی بلکا و قیمت نقاشی ساختمان با بلکا و انواع کاتالوگ رنگهای بلکا آشنا خواهید شد، شما می توانید در ادامه با مطالب ذیل آشنا می شوید (که می توانید بر روی هر یک کلیک کنید)

بلکا و نقاشی بلکا چیست؟

مواد موجود در رنگ بلکا و ساختار بلکا

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

ویژگی های مهم بلکا

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مزایا و معایب استفاده از پوشش سلولزی در سقف و دیوار

ویژگی الیاف سلولزی (بلکا)

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلکا چیست؟ نقاشی بلکا چیست؟

نقاشی بلکا مناسبترین پوشش جهت دیوار و سقف ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، هتلها ، بیمارستانها ، مراکز تفریحی ، ورزشی ، استودیوهای صدا برداری و غیره میباشد . دارای قابلیتهای فراوانی بوده که آن را از هر نظر در برابر انواع پوشش ها صاحب برتری مینماید . ارایه گر بی نهایت رنگ برای سلایق گوناگون و نیز منطبق بر انواع دکوراسیون می باشد . از الیاف طبیعی و سلولوزی تولید گردیده و در حین و نیز بعد از اجرا بو و گرد و غباری به همراه نخواهد داشت . بلکا نیاز به زیر سازی نداشته و همچنین کاملا عیب زیر کار را می پوشاند و به راحتی بر روی کلیه سطوح قابل اجرا میباشد و سرعت اجرایی آن بسیار بالا است. پوشش بلکا دوده و ذرات معلق در هوا را از خود دور نموده و به راحتی قابل شستشو می باشد .

در برابر ضربات بسیار مقاوم بوده و در صورت صدمات احتمالی براحتی و تنها در عرض چند دقیقه قابل ترمیم است. با گذشت زمان تغییری نیافته و هیچگونه ترک خوردگی بر روی دیوار و یا سقف مشاهده نخواهد گردید. پوشش بلکا عایق حرارتی ، برودتی و رطوبتی بوده و دمای محیط را بطور مطلوبی حفظ مینماید . بلکا دارای خاصیت صدا گیری بوده و رفلکس صدا را بطور چشمگیری کاهش می دهد

طبق آخرين آمار در حال حاضر، رنگهايي كه در بيشتر كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه استفاده مي شوند، در كشورهاي پيشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند زيرا در آنها اكسيد سرب كه سرطان زاييش ثابت شده به كار رفته است و باعث مضرات بسيار زيادي براي كاركنان كارخانجات رنگ سازي مي شود. و همچنين براي مصرف كنندگاني كه در معرض استنشاق مواد فرار مي باشند مضر است پس از گذشت حدود 70 سال از توليد رنگ هنوز عيوب فراواني براي رنگ شيميايي موجود مي باشد. لذا به دلايل دانش ايراني بدين فكر افتاد كه لااقل براي رنگ آميزي اماكن و ساختمانها شالوده اي از تفكر قديمي كه مبتني بر استفاده مواد طبيعي بود و همچنين خلاقيت مدرنيسم را به عنوان پوششهاي سلولزي به بازار ارائه دهد.

با در نظر گرفتن تاريخ پيدايش بلکا به عنوان پوشش سلولزي اين نتيجه گيري مي شود كه بلکا صنعتي است كه با مرور زمان جايگزين رنگهاي ساختماني مي شود ودر عين حال زيبايي و سلامت بهداشتي و صرفه جويي منابع نفتي را به ارمغان مي آورد.

مواد موجود در رنگ بلكا و ساختار بلكا :

مخلوطي از پنبه سلولز، رشته هاي الياف و رزين سلولزي با انواع متنوعي از افزودنيهاي تزئيني و آب . ساختار بلكا به انواع طرح های نرم و دانه دار مي باشد.

پوشش :

هركيلو حداقل 3 متر را پوشش می دهد.

توضيح :

بلكا به دليل داشتن رطوبت در حين اجراء، مي بايست كليه سطوحي كه در مقابل آب از خود رفلكس نشان ميدهند را قبلاً توسط رنگ روغني براق و تترونيوم رزين پوشش داد و ميزان مصرف وغلظت رنگ روغن و يا تترونيوم رزين، بستگي به فرسودگي و قطر فلز يا سطح زيركار دارد.

ویژگی های مهم نقاشی بلکا

بلکا پوششي است که از سلولز طبيعي تشکيل شده است.

بلکا عايق حرارت ، برودت و همچنين عايق صوت مي باشد.

بلکا به زيرسازي نيازي ندارد و قابل ترميم مي باشد.

بلکا در برابر ضربه ، آتش سوزي و شعله ور شدن بسيار مقاوم است.

بلکا به دليل دارا بودن خاصيت آنتي استاتيک و ساختار فيبري ، گرد و غبار هوا را به خود جذب نمي کند.

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا:

عايق حرارت و برودت

خاصيت عايق بودن الياف سالهاست كه پذيرفته شده است و بيشتر خاصيت عايق بودن مجموع الياف (از نظر حرارت) به اين علت است كه همواره هوا در داخل فضاهاي موجود در داخل آن ساكن مي گردد. ديوار پوشيده از بلكا از اتلاف حرارتي ساختمان در فصل زمستان مي كاهد. همه ساختمانها از طريق ديوارها و جداره ها مقداري گرما را ازدست مي دهند كه بلكا كاملا اين فضاها را پر مي كن. همچنين بلكا با جلوگيري از برخورد مستقيم تابش خورشيد سرمايش تابستاني را تامين مي كند. هواي گرم بين ديوار بيروني و هواي ساكن بين الياف بالا رفته و از ميان سوراخ هاي رو كاري به بيرون جريان مي يابد. در نتيجه از ميزان بار سرمايشي ساختمان كاسته می شود و هواي تهويه شده مستقيما از طريق دريچه هاي فرعي به داخل ساختمان وارد مي شود. بدين صورت هواي گرم و سرد پس از برخورد با ديوارهاي پوشيده شده توسط بلكا به يك سد انتقال حرارتي برخورد مي كند اين خود مطلبي است كه مورد توجه سازمان بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد.

کاهش محسوس صدا به عنوان عایق صوت

يكي از آلودگی هاي محيط زيست كه براي انسان نيز بسيار مضر است آلودگي صوتي مي باشد. مخصوصاً صداهاي مداوم كه ناشي از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود مي آيند. اين صداها حساسيت گوش را نسبت به انواع صداها تقليل مي دهد اگر مدت ده دقيقه در محيطي كه اين صداها موجود باشند حضور داشته باشيم نياز به استراحتي به مدت بيست دقيقه در محيطي كاملاً آرام داريم تا اثر آن را جبران نماييم .اثرات غير مستقيم صداهاي ناخواسته بر روي انسان عبارت از حساسيت عصبي، تحريك پذيري شديد، گرفتگي عضلاني و خستگي روحي و جسمي و حتي در مواقعي سرگيجه است. بلكا به عنوان پوششي با تخلخلهاي فراوان و غير همگون كه به ضخامت mm4 -2 روي ديوارها اجرا مي شود حدود 30 تا50 درصد رفلكس صدا را كاهش مي دهد و بطوريكه كاملاً محسوس آلودگي صوت را تقليل مي دهد.

عدم نیاز به زیرسازی جدی در مرحله اجرا

عدم نياز به زير سازي جدي و اجرا شدن اين محصول بر روي كليه سطوح اعم از گچ و خاك، سيمان سفيد و سياه، رنگ روغن، رنگ پلاستي، كاشي و… باعث سرعت عمل اين كار و در ضمن كاهش جدي هزينه مي گردد. بطور مثال روند كلي ساخت در ساختمانهاي بيشتر نقاط ايران بدين صورت است كه ابتدا بعد از آجر چيني، گچ و خاك ساختمان انجام مي شود كه اين مرحله در بعضي از مناطق مرطوب كشور به جاي گچ و خاك، سيمان سفيد جايگزين مي شود سپس روي گچ وخاك يا سيمان، گچ سفيد مي زنند و رنگ آميزي مي كنند. با بلكا مرحله سفيد كاري كاملا حذف مي شود. در مرحله گچ و خاك يا سيمان بلافاصله بلكا كه جايگزين رنگ ساختماني است اجرا مي شود بدين ترتيب علاوه بر سرعت اجراي كار، راحتي و همچنين صرفه اقتصادي را به همراه مي آورد در مواردي كه فضاي داخلي به منظور استفاده براي آشپزخانه يا آزمايشگاه از كاشي پوشيده شده باشد و بعد از مدتي مصرف كننده تمايل داشته باشد به عنوان اتاق ديگري از آن استفاده نمايد بلكا به راحتي بر روي كاشي اجرا مي شود و نياز به برداشتن كاشي نمي باشد.

بلکا خاصيت قابليت شستشو دارد

اين خاصيت مربوط به رزين نهايي است كه اين نوع رزين شيميايي مخصوص شركت مي باشد. نحوه شتستشو: با ابر و شامپوي فرش قابل شستشو مي باشد پس از شستشو مدتي صبر كنيد تا دوباره بلكا خشك شود.

شما می توانید بلکا را نیز با بخارشو تمیز کنید

عدم جذب گرد و غبار

يكي از عوامل جذب گرد وغبار توسط سطوح، ايجاد بار الكتريكي مخالف بين ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر مي باشد. در آزمايشات متعدد مشخص شده است كه الياف سلولزي حداقل (در حد صفر) اشكال را از نظر بار الكتريسيته ساكن ايجاد مي نمايند. دليل اين پديده به جذب رطوبت توسط الياف سلولزي و پنبه اي مربوط مي شود. از مدتها قبل فهميده شده بود كه الياف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب مي كنند از اين نقطه نظر جذب رطوبت باعث مي گردد از تشكيل الكتريسيته ساكن در الياف جلوگيري به عمل آيد. با توجه به ساختار بلكا كه تشكيل شده از رزينهاي سلولزي والياف پنبه اي و پگيمنت معدني، هيچكدام از اجزا تشكيل اين محصول داراي الكتريسيته ساكن نمي شود و در نتيجه ما شاهد رگه هاي جذب گرد و غبار در سقفها و بالاي شوفاژها نمي باشيم.

مقاوم در مقابل آتش سوزی

طول زمان حفاظت در مقابل آتش يا تحمل آتش براي ساختمان مي تواند متفاوت باشد و بستگي به فاصله آنها از مراكز آتش نشاني، وجود تجهيزات اطفاء حريق مستقر در ساختمان و يا وجود مــواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش براي ساختمانهاي مسكـوني و اداري بايد ســه ربع تا يك ساعت باشد و اين زماني است كه معمولاً براي تخليه ساختمان لازم است. ساختمانهاي بلند، بيمارستانها، تئاتر و سينما 2 ساعت و اماكن تجاري و صنعتـي حداقل بايد سه ساعت تحمل آتش را داشته باشد و در اين زمـان آسيب نبيند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخــامت آن براي ساختمانها بستگي به جنس آنها و همچنين زماني دارد كه براي تحمل آتش، براي آنها در نظر گرفته شده است. در شرايـط ثابت، ضخامت لايه پوشش مقاوم آتش نسبت مستقيم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزايش ضخامت، زمان تحمل افزايش مي يابد.استاندارد شماره DIN4102 آلمـان، ناظر به عكس الـعمل مصالح ساختماني در مقابل آتش است. پوشش ديوار« بلكا » بر اسـاس داده هاي اين استاندارد در رابطه با آتش سوزي، مورد آزمايش قرارگرفت و نتيجتاً به عنوان يك مصالح ساختماني كه به سختي قابل اشتعال مي باشد، طبقه بندي شده و مي توان اين پوشش ديوار را به عنوان مصالح ساختماني كه به سختي قابل اشتعال مي باشد، به كار برد. ضمناً تأييديه عدم اشتعال بلكا را از NWTA استراليا و دانشكده امير كبير اخذ كرده ايم.

بلکا ترک نمی خورد

اين خاصيت باعث مي شود ترك ديوارها پوشانده شود و همچنين از ايجاد ترك احتمالي در سقف و ديوارها جلوگيري كند. اين مورد به خصوص هنگام بازسازي ساختمانهاي قديمي نمود پيدا مي كند.

خاصيت ارتجاعي

اين خاصيت باعث مي شود ترك ديوارها پوشانده شود و همچنين از ايجاد ترك احتمالي در سقف و ديوارها جلوگيري كند. اين مورد به خصوص هنگام بازسازي ساختمانهاي قديمي نمود پيدا مي كند.

بلکا از نظر بهداشت

از لحاظ سمي براي كشت گياهاني كه بعداً توليد فيبر مي نمايد آزمايش شده و ميزان آن در حد نرمال مي باشد.

PH بلكا به دليل حلال آب برابر با 7 مي باشد فاقد فرمالدئيد مي باشد. فرمالدئید : گازی با بوی تند است که سرطان زا می باشد و در دود سیگار و ماشین وجود دارد و بیشتر در ساخت رنگ و فوم از آن استفاده می شود. فلزات سنگين مانند Pb ـ Hg ـ Zn ـ A ـ Co ـ Cu ـ CI ـ Cd كه سرطان زا هستند تقريباً در حد صفر مي باشد. بلكا فاقد هر گونه مواد فرار مي باشد.

دوستدار محيط زيست

همانطور كه در بخش آلودگيهاي صوتی ذكر شد صوت های ناهنجار يكي از آلاينده هاي محيط زيست مي باشد از زواياي ديگر عدم استفاده از مواد نفتي و مواد فرار در ساختار بلكا كه چه در زمان اجرا و چه در موقع تولید، و چه در موقع توليد، پسابي در اين زمينه تولید نمی کند که باعث عدم حساسیت مصرف کنندگان و سلامتی محیط زیست می شود. چرا كه مسئله آلودگي مواد نفتي به صورت تاثيرات دراز مدت يا كوتاه مدت نمايان مي شود. كاهش در انتقال نور كه موجب ممانعت عمل فتوسنتز گياهان مي شوند حاصل پسابهاي نفتي مي باشد. تركيبات هيدرو كربني اشباع شده با نقطه جوش بالا و آروماتيكها مي توانند اثرات فجيعي بر روي انواع گوناگون موجودات داشته باشند. سرنوشت تركيبات آلي كه وارد زنجيره غذايي موجودات شده اند ( ورود در زنجيره غذايي از طريق آبياري سبزيجات امكان پذير مي باشد ) مطالعه شده است. نتايج نشان مي دهند كه هيدرو كربن صنعتي زماني كه يك بار به درون بدن يك موجود زنده رفته باشند نيز پايدار مي مانند. يكي ديگر از آلوده كنندگان محيط زيست فلزات سنگين مي باشند. فلزات جزو مفيد ترين مواد و اولين عناصري هستند كه توسط انسان شناخته شدند و مهم ترين نقش را در توسعه تمدن ايفا كرده اند. امروز يك فلز اورانيوم راه حلي براي مبرم ترين مشكل بشر يعني كمبود انرژي شناخته شده است كه بسيار ارزشمند است ولي در كنار آن هر چه در صنايع ديگر امكان استفاده كمتر از اين فلزات سنگين كه بطور كل cu-v-sn-ni-mg-pb-cn –cd-ba هستند، باشد آلودگي هاي زيست محيطي به حداقل خواهد رسيد با اين هدف بلكا بدون استفاده از حتي يك فلز سنگين تهيه مي شود كه از اين بابت تامين كننده سلامت مصرف كنندگان مي باشد. يكي از موارد مطرح در جوامع مدرن بشري باز يافت محصولات پس از پايان دوره مصرف مي باشد كه از اين جهت نيز بلكا به راحتي به چرخه طبيعت باز مي گردد.

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین به مقدار مورد نیاز مواد بلكا را از کیسه خارج نموده و در درون ظرفی مناسب بریزید.

حدود پنج برابر وزن مواد، آب (ترجیحاً آب گرم) اضافه كنيد تا يك خمير سفت ايجاد شود.

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین خمیر بلكا را خوب هم زده، به طور کامل به مدت حداقل 10 دقیقه ورز دهید..

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین پس از 30 دقیقه، مجدداً خمیر بلكا را خوب ورز دهید…

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین اکنون مواد آماده‌ی اجرا با ماله‌ی مخصوص بلكا می‌باشد و می توانید آن را بر روی دیوار بکشید

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین براي استفاده‌ی بهینه از بلكا، لازم است آن را با ضخامت مناسب بر روی سطوح اجرا نمایید. براي اين منظور، توصیه می شود در هر متر مربع حدود 280 گرم بلكا (خشك) و به ضخامت حدود 2 میلی متر اجرا شود.

تذکر 1 : بلكا بر روي سطوح گوناگون (رنگ روغني، رنگ پلاستيك، سيمان، گچ، گچ و خاك، شیشه، چوب، فلز و …) قابل اجرا مي باشد.

تذکر 2 اگر سطح زیر کار، رنگ پلاستيك، چوب، فلز و یا گچ کشته باشد بايد قبل از اجرای بلكا، روي سطح را با رزين یا حتی با رنگ روغنی رقیق شده پوشانده، پس از خشك شدن كامل آن، شروع به اجراي بلكا نماييد.

مزایا و معایب استفاده از پوشش های سلولزی (بلکا) در سقف و دیوار :

1 – جهت اجرا نیازی به زیرسازی اولیه ندارد از این رو در وقت و هزینه صرفه جویی شده و برخلاف انواع دیوارکوب PVC و MDF فضای خالیی بین پوشش و دیوار اصلی ایجاد نخواهد شد .

2 – بلکا به دلیل پوشش دادن سطوح بطور کامل ٬ نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود .

3 – به دلیل خاصیت آنتی استاتیک مواد اولیه بلکا ( پتینه – روپاد – رومالین )٬ این پوشش ها گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند

4 – به جهت استفاده از مواد با کیفیت ٬ پایداری زنگ و طرح خود را به مرور زمان از دست نمی دهند

5 – از آنجا که این مواد مستقیما بر روی دیوار قرار می گیرند در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته و در سطوح آن ترک خوردگی به وجود نخواهد آمد .

6 – در صورت کنده شدن به راحتی قابل ترمیم و بازسازی می باشد.

7 – جهت اجرای پوشش بلکا نیازی به تخلیه محل نبوده و به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی در ترکیبات آن با محیط زیست سازگار بوده و هیچگونه حساسیت و آلرژیی ایجاد نمی کند .

8 – در اجرای بلکا به راحتی می توان از ترکیب رنگ های مختلف استفاده نموده و طرح های زیبایی بوجود آورد .

لازم به ذکر است که مواد اولیه پوشش های سلولزی ارائه شده توسط شرکت کیمیا دکور طبق استانداردهای بین المللی سلامت و بهداشتی کشورهای آلمان ٬ استرالیا و روسیه تهیه می شوند .

از آنجا که این پوشش ها از تنوع بالای طرح و رنگ برخوردارند به راحتی میتوان با مبلمان و سایر اثاثیه تناسب رنگ ایجاد نمود

ویژگی های الیاف سلولزی ( بلکا )

بلکا بر روی گچ، خاک و گچ ( شمشه کشی شده )، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و … قابل اجرا می باشد. لازم به توضیح است در ساختمان های در حال ساخت استفاده از بلکا بر روی خاک و گچ موجب افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه، به واسطه حذف کامل مراحل گچ کاری و رنگ می شود .

بلکا رطوبت محیط را جذب کرده و باعث تعدیل رطوبت محیط میگردد . رطوبت جذب شده در شرایط معکوس به محیط باز گردانده می شود

بلکا به دلیل خاصیت ارتجاعی، ترک هایی که معمولاً در اثر نشست ساختمان بعد از ساخت روی دیوارها و سقف ایجاد می شود را پوشش داده و از معرض دید برای همیشه حذف می نماید .

بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری مقاومت بلکا در برابر ضربه قابل توجه بوده و چنانچه پوشش بلکا صدمه ای وارد شود براحتی ظرف چند دقیقه توسط شخص قابل ترمیم است .

بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری است و پایه اصلی آن الیاف طبیعی است .

طرح تولیدی شرکت پارس رومالین ویژگی های منحصر به فردی دارد که عبارتنداز :

تنوع نامحدود در طرح و رنگ

سرعت اجرای بالا

وزن سبک در مقایسه با گچ

قابلیت شستشوی آسان

غیرقابل اشتعال و عایق صوت و صدا و حرارت

عدم جذب گرد و غبار به واسطه خاصیت آنتی استاتیک

بدون بو و ایجاد حساسیت

قابل ترمیم

سرعت اجرایی بالا

طول عمر بالا

صرفه اقتصادی

بلکا با توجه به مشخصات فوق از نظر کیفیت، زیبایی و اقتصادی کاملاً نسبت به محصولات مشابه صاحب برتری و امتیاز می باشد می توان آن را به عنوان بهترین پوشش ساختمانی جهت اجرا در دیوارها و سقف های ساختمان های مسکونی، هتل ها، اماکن عمومی، رستوران ها، بیمارستان ها، استودیوهای ضبط صدا و تصویر، دکورهای سینمایی، سالن های سینما، فروشگاه ها، ورزشگاه ها، ادارات و غیره استفاده نمود .

این پوشش به دلیل بهره مندی از طیف بالای رنگی و امکان اجرای آن به صورت طرح های مختلف (مانند: اشکال هندسی و اشکال طبیعی مانند: گل، درخت، ماه، ستاره و …) میتواند در فضاهای آموزشی مانند مهد کودک، مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و ضمن ایجاد فضایی آرامش بخش، محیطی زیبا و جذاب را بوجود آورد .

از این پوشش همچنین می توان داخل سالن های پذیرایی، سالن های سینمایی، اماکن عمومی پر رفت و آمد مانند: سالن مترو، ترمینال ها و فرودگاه ها استفاده نمود .

این مواد به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملاً طبیعی می تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند: بیمارستان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و ضمن روحیه بخشی به بیماران محیطی کاملاً بهداشتی و آرامی را (به دلیل رفلکس پایین صدا) به وجود آورد .

بلکا توسط موسسه تحقیقات صنعتی شیمی مورد تائید قرارگرفته است . آزمونهای مقاومت در برابر رطوبت و قابل شستشو بودن توسط پژوهشکده صنایع رنگ ایران انجام شده است . آزمون مقاومت در برابر حرارت توسط پژوهشکده مواد و انرژی انجام پذیرفته است . آزمون جذب صوتی از طریق سازمان ساختمان تهران انجام پذیرفته است . این محصول در کشورهایی نظیر آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، فرانسه و مکزیک اجرا می شود

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

بلکا (belka) جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری، نوعی پوشش سلولوزی با الیاف طبیعی پنبه سلولز می‌باشد که توسط دستگاه‌های مخصوص در ابعاد بسیار ریز خرد شده و سپس با میزان مشخصی از رزین سلولزی وسنگهای تزئینی کاملا مخلوط شده است. این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملا طبیعی می‌تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد. بلکا بر روی گچ، خاک و گچ (شمشه کشی شده)، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و… قابل اجرا می باشد.

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی:

عایق حرارت

عایق برودت

عایق صوت

بی نیاز از زیرسازی

نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا

قابلیت شستشو (با ابر و شامپوی فرش)

خاصیت آنتی استاتیک: به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و ملکولهای سوخته در هوا را جذب نمی‌کند.

مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن

ترک‌ها را می پوشاند

مقاومت در برابر ضربه

کاهش بازتاب مستقیم نور

قابلیت ترمیم

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

شما برای اینکه از قیمت نقاشی ساختمان با رنگ بلکا و همچنین قیمت انواع رنگهای بلکا آشنا شوید کافیست با ما تماس حاصل نمایید تا ما قیمت انواع رنگ و نیز نقاشی ساختمان را به شما اطلاع دهیم

کاتالوگ بلکا در رنگ های مختلف

شما برای دیدن هر گونه کاتالوگ رنگ بلکا در انواع و رنگ های مختلف کافیست با ما تماس بگیرید و با ارسال رایگان کاتالوگ به منزل شما ، کاتالوگ مورد نظر را مشاهده کنید و هر رنگ و هر مدلی که مد نظر شماست را انتخاب کنید و خانه خود را نقاشی کنید

قرار است به زودی کاتالوگ های بلکا در سایت قرار داده شود، در صورت تقاضای شما کاتالوگ بلکا در اولویت بالاتری قرار می گیرید و سریع تر در سایت قرار داده می شود

مشاهده کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلكا، پتينه، رومالين چيست؟

در واقع بلكا، پتينه، رومالين و… نام شركت هاي توليد كننده پوشش سلولزي مي باشند. محصول يكي هست فقط با طرح ها و رنگ هاي متفاوت.

بلكا چيست؟

بلكا مواد سلولزي مي باشد كه حاصل تركيب سلولز پنبه ، كاغذ، چسب پودري (cmc)، وسنگ هاي تزئيني است. كه به صورت پودر مي باشد و اجرا كننده فقط به آن آب اضافه مي كند و به صورت خمير درمي آورد. و بوسيله ماله مخصوص بلكا با ضخامت 2 ميلي متر بر روي ديوار اجرا مي كند.

 

از بلكا براي سقف حمام و يا جايي كه نم دارد مي‌توان استفاده كرد؟

بله با اضافه كردن مقداري چسب رزين مي‌توان استفاده نمود.

آيا بلكا قابليت شستشو دارد؟

مانند رنگ روغني نميتوان بلكا را شست ولي در صورت لك شدن و كثيفي ميتوان با كف شامپو فرش بوسليه يك تكه ابر آنرا تميز كرد.

بلكا قابل ترميم است؟

بله. به شما نيز به راحتي مي توانيد ترميم بلكا را انجام دهيد.

آيا بلكا داراي بو مي باشد ؟

خير . بلكا به دليل نداشتن مواد شيميايي و نفتي هيچگونه بو و حساسيتي ايجاد نمي كند.

سرعت اجراي بلكا چگونه است؟

سرعت اجراي بلكا بسيار بالا بوده به طوري كه هر نصاب حرفه اي روزانه تا 70 متر مربع را مي‌تواند اجرا كند.

برخی از نوشته های این متن از صفحه اجرا بلکا نوشته شده است

——————————————*-*-*——————————————

هر گونه نظر و دیدگاهی در مورد این مطلب دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید، مطمئن باشید که از هرگونه نظر و دیدگاهی استقبال می کنیم، شما می توانید دیدگاه تان را در صفحه تماس با ما در میان بگذارید

——————————————*-*-*——————————————

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان کرج, نقاشی ساختمان در کرج, نقاشی مولتی کالر نقاشی پلاستیک ساختمان, نقاشی ساختمان و کلیه تزییناتی ساختمان, نقاشی در کرج, اموزش نقاشی کرج, نقاشی ساختمان نقاش ساختمان, کلاس نقاشی در کرج, نقاشی خانه در کرج, معلم نقاشی در کرج, نقاشی ساختمانی در کرج, استخدام مربی نقاشی در کرج, نقاشی روی پارچه در کرج, نقاشی ساختمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
روانشناسی رنگها وتاثیر ان در زندگی

آموزش دایره رنگ ایتن را در اینجا برای شما ارائه مینماییم. تقریبا ما همه میدانیم که سه رنگ اصلی که بقولی تمام رنگها را میتوان از ‏ترکیب آنها بدست آورد عبارتند از زرد، قرمز و آبی. ‏ ما این سه رنگ را که در حقیقت سه رنگ اولیه نام دارند، به شکل ‏زیر کنار هم قرار میدهیم:‏

آموزش دایره رنگ ایتن

 

kkkkkk.gif (400×150)

همانطور که از قبل میدانستیم بقیه رنگها از ترکیب این سه رنگ ‏بدست میاید. حالا ما دو به دو این رنگها را با هم ترکیب میکنیم و سه رنگ جدید بدست می آوریم:‏

زرد + قرمز = نارنجی

قرمز + آبی = بنفش

آبی + زرد = سبز

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

سه رنگ نارنجی، بنفش و سبز را که ساخته میشود سه رنگ ثانویه ‏نامیده و آنها را مانند شکل زیر کنار هم قرار میدهیم:‏

آموزش دایره رنگ ایتن

 

تا اینجا از ترکیب دو بدوی سه رنگ اولیه سه رنگ ثانویه بدست ‏آمد و در مجموع شش رنگ حاصل شد. حال این شش رنگ را ‏مجددا دوبه دو با هم ترکیب میکنیم.‏

زرد + نارنجی = نارنجی زرد

logo.gif (368×86)

نارنجی + قرمز = قرمز نارنجی

قزمر + بنفش = ارغوانی (قرمز بنفش)

بنفش + آبی = نیلی (آبی بنفش)

آبی + سبز = فیروزه ای (سبز آبی)

سبز + زرد = سبز چمنی (سبز زرد)

naghashi.org-4.png (355×200)

از ترکیب دوبه دوی شش رنگ موجود شش رنگ جدید حاصل می شود و در مجموع دوازده رنگ کنار هم مانند شکل زیر بدست میاوریم:

آموزش دایره رنگ ایتن

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: نقاش ساختمانی, نقاشي ساختمان در تهران, نقاشیساختمان, نقاشی از خانه, نقاشی داخل ساختمان, نقاشی ساختمان با مولتی کالر, نقاشی ساختمان گلستان, نقاشی ساختمانی, نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی داخلی ساختمان, نقاشی رنگ پلاستیک, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
نقاشی ساختمان مدرن و جدید ترین کار در ایران

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با قلم مو

آموزش رنگ آمیزی با قلم مو

kkkkkk.gif (400×150)

در این مطلب به نکاتی در مورد چگونگی استفاده از قلم مو برای رنگ آمیزی خواهیم پراخت. اینکه بدانید چطور از قلم مو استفاده و نگهداری کنید، نقاشی بهتری انجام خواهید داد.

رنگ آمیزی با قلم مو نیز در موارد زیر رایج است:

هنگامی که وسایل رنگ پاشی در دسترس نیست.

برای اولین رنگ آستر روی چوب

هنگامی که دو یا چند رنگ مختلف روی هم زده شده است.

در مواقعی که استفاده از پیستوله به تنهایی موثر نیست، مثلا هنگام رنگ آمیزی بخشهای باریک یا زاویه دار

پرداخت قلم مو :

قلم موهایی که نو هستند بلافاصله قابل استفاده نیستند بنابراین باید در ابتدا پرداخت شوند بدین معنی که موهایی که کنده شده و گرد و غبار باید از داخل قلم مو بیرون بیایند برای این منظور قلم مو را محکم به سطح خشک و تمیزی کشیده سپس آن را تکانده تا گرد و غبار و موهای جدا شده ی آن بریزد

naghashi.org-4.png (355×200)

طرز کار با قلم مو :

1- با توجه به اینکه از حجم کل قسمت مویی قلم مو، فقط 3/1 آن مو 3/2 بقیه اش را هوا اشغال نموده ،لازم است که به هنگام شروع کار قلم را چند نوبت در رنگ فرو برده و سپس به لبه ظرف کشید. بدین ترتیب تمام موها به خوبی با رنگ آغشته شده و هوای بین آنها خارج می شود.

2-برای برداشتن رنگ از قوطی لازم نیست تمام موی قلم را در رنگ فرو کنند، بلکه اگر تقریبا 3/1ارتفاع موی قلم را در رنگ فرو نمایند کفایت خواهد کرد. این امر باعث می شود دسته قلم به هنگام کار در قسمتهای عمودی یا سقف کمتر آلوده شود و رنگ از دسته قلم مو چکه نکند

3-قلم آغشته به رنگ را ابتدا در یک جهت بر روی سطح مورد نظر کشیده و سپس در جهت متقاطع با جهت قبلی آن را پخش می کنند. بهتر است شروع هر قسمت از بالا به پایین و خاتمه آن نیز از بالا به پایین باشد. بدین طریق از شره کردن رنگ به مقدار قابل توجهی کاسته می شود

4-رنگ آمیزی استر و رنگ دست اول را با فشار نسبتا بیشتری انجام می دهند، زیرا پر کردن خلل و فرج سطح رنگ آمیزی شونده (حتی بتونه شده) به عهده ی این دو لایه است . رنگ دست دوم و رنگ رویه را قدری ملایم تر می زنند زیرا کار پوشش صاف و نمای زیبا بخشیدن به سطح به عهده این دو لایه است.

علل ماندن جای قلم مو برای سطح رنگ آمیزی شده :

1- غلظت زیاد رنگ مصرفی

logo.gif (368×86)

2- دمای رنگ مصرفی نسبت به محیط کار و شی رنگ آمیزی شونده کمتر باشد . (یعنی رنگ در محل سردی قرار داشته و قبل از متعادل شدن دمای آن با دمای محیط کار به مصرف رسیده است )

3- دمای شیء رنگ آمیزی شونده نسبت به محیط و رنگ مصرفی کمتر باشد (یعنی شیئی در محیط سردی بوده و پس از انتقال به محیط رنگ آمیزی قبل از متعادل شدن دمای محیط کار بلافاصله رنگ آمیزی شده است ).

4- رنگ مصرفی و شیی رنگ آمیزی شونده دمای مناسب داشته اندولی به محیط سرد انتقال داده شده و بلافاصله رنگ آمیزی انجام گرفته است.

5- قلم موی به کار رفته دارای کیفیت مطلوب و مناسب با رنگ مصرفی نبوده

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

حفاظت و نگهداری از قلم مو بعد از مصرف :

1- پس از اتمام کار قلم را به سطح تمیز و خشکی نظیر روزنامه یا مقوا کشیده تا رنگ اضافی مانده در آن زدوده شود سپس فورا با حلال مناسب شستشو داده

2- بهتر است قلم موی شسته شده را در محلول تمیز حلال رنگ مورد نظر طوری آویزان کنند که قسمت عمده ی موی قلم درآن قرار گیرد . این کار به نرم ماندن قلم کمک به سزایی خواهد کرد.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: نقاش ساختمانی, نقاشي ساختمان در تهران, نقاشیساختمان, نقاشی از خانه, نقاشی داخل ساختمان, نقاشی ساختمان با مولتی کالر, نقاشی ساختمان گلستان, نقاشی ساختمانی, نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی داخلی ساختمان, نقاشی رنگ پلاستیک, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
نقاشی منزل_خانه

آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ اکریلیک

در ابتدا خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک) را بررسی می کنیم

۱- ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان.

۲- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی و عدم نیاز به حلال های آلی.

۳ – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری .

kkkkkk.gif (400×150)

روش استفاده و آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ های اکریلیک بر پایه آب

الف- سطوح گچی

۱- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد .

۲- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب بر روی سطح باقی می مانند که به این نمکها شوره گفته می شود . شوره ها را می توان مطابق استاندارد های بین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد .

۳- حدود ۵/۰ کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه شوره برطرف نمائید .

naghashi.org-4.png (355×200)

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود .

۵- پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره…

۱- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید .

۲- با استفاده از پارچه ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید)

۳- حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند .

۴- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید .

logo.gif (368×86)

۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۶- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ج- سطوح بتونی یا سیمانی

۱- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی برروی آنها صورت گیرد.

۲- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد .

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

۳- شوره های موجود برروی سطوح بتونی وسیمانی رامی توان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد.

۴- اسید کلریدریک ۳۷ % را به نسبت وزنی ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید. ( مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نمایید).

۵- سطوح بتونی یا سیمانی را آغشته به محلول فوق نمائید و حدود ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

۶- با استفاده از آب تمیز سطح را کاملا بشوئید و صبر کنید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۷- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

روش مصرف

۱- پرایمر آکریلیک را فقط با آب رقیق نمائید .

۲- بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقـد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.

۳- صبر کنید تا پرایمر آکریلیک خشک گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است ۶-۴ ساعت به طول بیانجامد ).

۴- رنگ آکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید زیرا پس از رقیق کردن قابلیت نگهداری را ندارد .

۵- رنگ فوق را بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید .

۶- حداقل ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

تذکرات عمومی

۱- قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً باهم مخلوط کنید .

۲- بهتر است رنگ های آکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید به کار نبرید ولی در صورت نیاز از نوع مخصوص آن (سیلیکونی) استفاده نمایید.

۳- اگر احتمال می دهید که در۴-۳ ساعت آینده باران خواهد بارید از رنگ های آکریلیک مصارف داخلی استفاده نکرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بیرونی استفاده کنید .

۴- رنگهای آکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید .

۵- محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای آکریلیک از ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می باشد .

۶- در رطوبت نسبی بیش از ۸۰% رنگ آمیزی نکنید .

۷- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شسته و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید .

۸- اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر این صورت پس از خشک شدن غیر قابل پاکسازی و برگشت خواهند بود .

۹- از مادر رنگهای آکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک (پلی وینیل استات) یا روغنی الکیدی استفاده نکنید .

۱۰- از نگهداری رنگ در محیطهای سرد و از یخ زدگی رنگها جلوگیری نمائید .

لازم بذکر است رنگ آکریلیک ایرانی با تنوع فراوان رنگی و کیفیت مطلوب نیزدر بازار موجود میباشد.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: , انواع رنگ آمیزی منزل, بهترین نوع رنگ ساختمان, نقاشی خونه, نقاشي ساختمان مولتي كالر, نقاشي منزل, بهترین رنگ برای ساختمان, انواع رنگهای مولتی کالر, رنگ مولتی کالر, رنگ پلاستیک, رنگ داخلی ساختمان, رنگ و نقاشی ساختمان, قیمت رنگ بلکا, قیمت رنگ ساختمان, طراحی رنگ ساختمان, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
اموزش نقاشی ساختمان

آیا امکان شستشوی (دیوار) رنگ روغنی وجود دارد؟

امکان شستشوی رنگ‌های روغنی بعد از نقاشی ساختمان

kkkkkk.gif (400×150)

رنگ‌های روغنی برای شستشو تقریباً با هیچ مشکلی مواجه نیستند و به راحتی با هر شوینده ضعیف قابل شستشو هستند اما این یک حسن برای رنگ‌های روغنی به شمار نمی رود

رنگ‌ها باید دارای خواصی باشند که کمتر نیاز به شستشو داشته باشند، یکی از این خواص خاصیت آنتی‌استاتیک بودن رنگ‌ ساختمان است. این ویژگی باعث می‌گردد که تا پس از اتمام نقاشی ساختمان با رنگ‌های آنتی استاتیک کیفیت و دوام رنگی قابل قبولی را شاهد باشیم

آنتی استاتیک بودن رنگ‌ها باعث می‌شوند که بعد از نقاشی ساختمان ذرات معلق در هوا مانند دوده و گرد و غبار جذب رنگ نشود و رنگ های استفاده شده جهت نقاشی ساختمان تا سالهای سال همان طراوت و شادابی را داشته باشند

naghashi.org-4.png (355×200)

متأسفانه به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب سطح زیر کار جهت نقاشی ساختمان در ایران همیشه مجبور هستیم از رنگ‌های روغنی مات استفاده کنیم . این رنگ‌ها رنگ‌های چرک پذیری هستند و به راحتی لکه‌ها و آثار کثیفی از روی آنها برداشته نمی شوند

اما به دلیل اینکه فقط قابلیت شستشو دارند، همیشه مجبور بوده‌ایم جهت نقاشی ساختمان از همین رنگ‌ها استفاده کنیم

logo.gif (368×86)

فراموش نکنیم هر رنگی که قابلیت شستشو دارد نمی تواند به طور کامل تمیز گردد و ما همیشه به این مسئله توجه نمی‌کنیم، همیشه بانوان ایرانی طبق عادت و رسم و رسومات ما ایرانی ها در شب عید و ایام نزدیک به سال نو اقدام به شستشوی رنگ دیوار منازل می‌کنند

اما آیا دقت کرده‌اید که رنگ‌های دیوار منازل ما حتی پس از شستشو رنگ های مات و کدر و مرده‌ای هستند

logo.gif (368×86)

حال باید چه کار کنیم تا رنگ ساختمان مدتها پس از نقاشی ساختمان همیشه شادابی و طراوت روز اول را داشته باشد خیلی ساده است، استفاده از رنگ‌های اکریلیک جهت نقاشی ساختمان این مشکل را برای همیشه از بین خواهد برد

حال سوال این است که چگونه و از کجا رنگ اکریلیک مناسب انتخاب کنیم؟

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: , انواع رنگ آمیزی منزل, بهترین نوع رنگ ساختمان, نقاشی خونه, نقاشي ساختمان مولتي كالر, نقاشي منزل, بهترین رنگ برای ساختمان, انواع رنگهای مولتی کالر, رنگ مولتی کالر, رنگ پلاستیک, رنگ داخلی ساختمان, رنگ و نقاشی ساختمان, قیمت رنگ بلکا, قیمت رنگ ساختمان, طراحی رنگ ساختمان, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
شناخت بیشتر با رنگ مولتی کالر و بلکا

آموزش نقاشی ساختمان (کامل و به زبان ساده)

kkkkkk.gif (400×150)

پیش از آغاز کار ابزار مورد نیاز نظیر سمباده – برس – قلم مو – غلطک-حلال – کاردک و سایر ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید. در ابتدا با استفاده از سنباده کشیدن و تیغ زدن بر سطح دیوار سطح کار را کاملا صاف و صیقلی نمایید.

اگر گچ دیوار به سبب رطوبت به حالت ورقه ای و یا باد کرده در آمده است ابتدا باید آنها را با کاردک پهن یا برس سیمی ترمیم کرده و در صورت نیاز با یک لایه گچ، سطح را صاف و هموار نمایید . سپس روی ان را با کاردک بکشید تا تکه های اضافی ریخته شود.

سپس روغن زیر کار بر سطح دیوار می زنیم اینکار موجب می شود گچ دیوار سفت شده و از ترک خوردن جلوگیری کند همچنین دیوار اماده بتونه و آستر شود. از فواید دیگر روغن زیر کار ایجاد انسجام در لایه های رنگ بر دیوار است.

بعد از خشک شدن روغن زیر کار در این مرحله باید دیوار بتونه شود که با توجه به نوع کار یک یا دو دست بتونه می شود.

طرز تهیه بتونه:

naghashi.org-4.png (355×200)

کلا دو نوع بتونه داریم.نخست بتونه معمولی که مخصوص دیوارهای رنگ پلاستیک است که ساخت آن بدین صورت است که ابتدا مقداری پودر مل را روی تخت می ریزیم سپس مقداری آب ریخته و با هم مخلوط می کنیم . دوم بتونه روغنی که در ساخت ابتدا روغن الیف و پودر مل را با هم مخلوط می کنیم . در ادامه رنگ روغن به ان اضافه می کنیم. لازم به ذکر است اضافه کردن روغن الیف به آن الزامی نیست اما حتما باید رنگ روغن براق در بتونه روغنی استفده کنیم و گرنه بتونه به صورت چروک در آید.و اگر می خواهید بتونه سفت شود مقدار پودر را اضافه کنید .

بعد از آنکه بتونه آماده را خوب ترکیب کردید خرابی و شیارهای روی دیوار را با استفاده از بتونه پرنمایید و با کاردک مخصوص بتونه را از بالا به پایین روی شیارها بکشید . شیارهای کوچک را با همین روش بتونه کاری نمایید ولی شیارهای بزرگتر را از ابتدا تراشیده و از ذرات گچ و رنگ پاک کنید و سپس آن را مرطوب کنید و باکاردک بتونه را در جهت شیار روی آن بکشید و در صورتی نیاز چند بار تکرار کنید چرا که بتونه ها پس از خشک شدن در شیار یا حفره اندکی جمع می شود. لذا بایستی پس از حدود یک ساعت مجدد بتونه کاری شود در آخر پس از خشک شدن بتونه روی آن را با سنباده نرم هموار کنید تا سطح سنباده بسیار صاف و عاری از لکه شود.

سنباده کاری دیوارهای بتونه شده ایجاد گردو خاک بر روی دیوار می کند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوارو یا آستر با یک دستمال نمناک سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

logo.gif (368×86)

آستر زدن:

پس از هموار سازی بتونه و پاک سازی آن نوبت به آستری می رسد که معمولا پیش از رنگ کاری بر سطوح دیوار زده می شود . دقت نمایید، ممکن است آستری از رنگ آستر مخصوص استفاده گردد و یا از همان رنگ اصلی استفاده گردد که در هر دو صورت به آن آستر می گویند رنگ آستر سطح بسیار خوبی را برای رنگ آمیزی نهایی بوجود می اورد و قصور در استفاده ازآستری به چسبندگی نامناسب رنگ نهایی منجر می شود و ممکن است مجبور شوید آن را مجدد رنگ بزنید.

رنگ آستری سایه های ناشی از روی هم افتادن چند دست رنگ را کاهش می دهد و رنگ یکنواخت تری را بوجود می آورد. رنگهای آستری باید تا هنگام نزدیک شدن به رنگ اصلی روشن شوند.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

پس از رنگ استری نوبت به لکه گیری و موج گیری می رسد که این مرحله با بتونه مخصوصی صورت می گیرد این مرحله از اصلی ترین مراحل رنگ امیزی است که هر چقدر به انجام رسد نقاشی با کیفیت و زیباتری نمایان خواهد شد. پس از لکه گیری باید یک سنباده کاری نرم روی دیوارها کشیده شود و مجددا گردو خاک دیوارها توسط پارچه مرطوب گرفته شود تا سطح کار آماده آستر دوم شود.تغییر نوع رنگ از این مرحله به بعد ناممکن است.

و مرحله پایان نقاشی – رنگ رویه یا دست سوم- را بروی دیوار می زنند و مراحل کار نقاشی به پایان می رسد.

رنگ آمیزی با دو روش با قلم مو و غلطک انجام می گیرد که به شرح هر یک بطور جداگانه می پردازند در روش اول در استفاده از قلم، ابتدا موهای قلم مو را روی انگشتانتان به جلو عقب بکشید این کار موها را باز و بسته کرده و ذرات یا گرد و خاک را پاک می کند. قلم مو را به راحتی از نزدیک قاعده دسته در دست بگیرید و نصف طول موهای قلم را در ظرف رنگ فرو کنید و با قلم مو به آرامی به کناره ظرف بدنه ضربه بزنید. هنگامی که قلم مو را روی سطح دیوار می کشید فشار فقط باید به اندازه ای باشد که موها کمی به طرف نوگ قلم خم شوند . با ضربات ثابت و یکنواخت رنگ کنید از قلم مو… برای رنگ زدن استفاده نکنید و نگذارید قلم مو روی نوک موهای خود در قوطی نیمه خالی رنگ یا حلال باقی بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلال های مربوطه کاملا تمیز بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلالهای مربوطه کاملا تمیز کنید. برای کسب پرداختهای واقعا صاف چند دست رنگ لازم است. به هر حال، روش کار آن است که هر دست رنگ را پس از خشک شدن کامل صاف کنید که این کار با سنباده زدن (پشم فولاد-پوست آب) انجام گیرد.

naghashi.org-4.png (355×200)

روش دوم نگ آمیزی با غلتک است که این روش از استفاده قلم مو بهتر است در انتخاب غلتک سعی نمایید از غلتک نقاشی مرغوب (ب ااهرم دسته تلسکوپی ) که از پشم طبیعی گوسفند است استفاده نماییید چرا که این نوع غلتک رنگ را به خود بهتر جذب می نماید و کار با آن راحت تر و مناسبتر است البته در مورد گوش ه ها که غلتک امکان پوشش ندارد قلم مو کاربد بهتری دارد اگر چه غلتک های کو تاهتر مخصوصی برای استفاده از زهنوارها، قاب پنجره و گوشها ساخته شده است که در موارد فوق قابل استفاده است.

در این روش موهای غلتک نقاشی را از درازا به اندازه نصفیا کمتر در داخل رنگ نمایید و رنگهای اضافی را نیز مرتبا با توری مشبک مخصوص داخل ظرف تخلیه کنید نحوه رنگ زدن باید پشت سر هم و یکنواخت انجام گیرد و بایستی غلتک را روی دیوار از بالا به سمت پایین به حرکت درآورید. جهت حرکت دست ها باید به شکلی باشد که رنگ غلتک را به حالت یکپارچه روی سقف یا دیوارها قرار گیرد. بهتر است جهت رنگ امیزی ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا سقفها را رنگ بزنید، زیرا احتمال پاشیدن دانه های رنگ به دیوارها وجود دار.

هرگز غلتک را پی دیر پی در یک مسیر حرکت ندهید زیرا همان لایه نازک ابتدایی کفایت می کند.

 * * * * *

kkkkkk.gif (400×150)

 اصول نقاشی بر دیوار گچی( خلاصه):

1 – سنباده کاری (یا تیغ کشیدن) ملایم روی گچ

2 – روغن زیر کار مناسب گچ

3 – ماستیک با بتونه مناسب

4 – سنباده بعد از خشک شدن بتونه

5- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده

6- رنگ آمیزی (آستری – دست اول) با قلمو و غلتک مرغوب

7- لکه گیری دیوار با بتونه مخصوص پس از خشک شدن رنگ اولیه (آستر)

8- سنباده کاری با سنباده نرم

9- گردگیری از گرده ها و ذرات

10- رنگ دوم

11- رنگ سوم (رنگ رویه)

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: , هزینه نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, نرخ نقاشی ساختمان, رنگ اتاق خواب کودک, انواع رنگهای ساختمانی, رنگ ساختمانی, رنگ پلاستیک ساختمان, رنگهای جدید ساختمانی, بهترین رنگ ساختمان, انواع رنگ آمیزی ساختمان, رنگ آمیزی ساختمان, نقاشي خانه, نقاشی ساختمان تهران, نقاشی رنگ روغن ساختمان, تصاویر نقاشی ساختمان, رنگ پلی کالر, قیمت رنگ مولتی کالر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
ساختار رولکس حلال در اب و کاربا پیستوله

آموزش ساخت بتونه

آموزش ساخت انواع بتونه

بتونه چیست؟ ، انواع بتونه , ابزار بتونه کاری ، ترفند های استفاده از بتونه ، آموزش ……

بتونه:

kkkkkk.gif (400×150)

به ماده اي گفته مي شود كه براي پركردن منافذ و درز ها و خلل و فرج ها، ترك خوردگي ها، زدگي ها، پوشاندن سر پيچ ها و ميخ ها و در محل اتصالات به كار برده مي شود بتونه كاري بعد از آخرين مرحلة‌ پرداخت و قبل از رنگ كاري صورت مي گيرد.

مواد مورد استفاده در بتونه كاري:

گلها و پودر هاي رنگي : مل : ماده اصلي بتونه نيز مي باشد كه به آن گل بتونه هم مي گويند. مل همان كربنات كلسيم CaCo3 است به رنگ سفيد مايل به كرم مل ماده اصلي بتونه است و خمير بتونه را تشكيل مي دهد.

اخرا : همان اكسيد آهن است به رنگ قرمز كه در آب و كليه روغن ها حل مي شود در رنگ كاري چوب براي همرنگي بتونه (تغيير رنگ بتونه) به كار مي رود

پودر امرا : اين گل به رنگ قرمز مايل به قهوه اي است

naghashi.org-4.png (355×200)

گل ماشي : به رنگ زرد می باشد و برای ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

دوده : به رنگ مشکی بوده و در ساخت بتونه همرنگی مورد استفاده قرار می گیرد

سريش : ماده ای است پودري ( آرد مانند ) به رنگ سبز كمرنگ كه هنگام تركيب با آب چسبندگي پيدا مي كند سريش به بتونه استحكام مي بخشد اگر مقدار سريش را بيشتر از اندازه معمول بگيريم، بتونه خيلي سفت مي شود براي 100 گرم مل 10 گرم سريش در ساخت بتونه استفاده شود.

آب : از آب جهت مخلوط و تركيب شد ن و به حالت خميري در آمدن در بتونه كاري استفاده مي كنند.

سینکا : پودري است سنگين و سفيد تر ازمل وزن مخصوص آن بيشتر از پودر مل بوده، و در ساختن بتونه روغنی به كار مي رود. اگر به مقدارلازم مصرف شود رنگ ها و روغن ها را روان مي كند، ولي مقدار بيش از حد آن از مقاومت رنگ و بتونه مي كاهد.

انواع بتونه:kkkkkk.gif (400×150)

بتونه سیریشی: ترکیبی از (خاک اره , کمی مل ,چسب چوب , آب )

بتونه سیریشی : (مل , سیریش , آب )

بتونه روغنی: ( مل , پودر سینکا , آب , روغن الیف , رنگ روغن )

به طور كلي در انتخاب و مصرف بتونه بايد موارد زير را در نظر گرفت:

(1محلي كه بايد با بتونه پر شود.

(2نوع چوبي كه بايد بتونه شود.

logo.gif (368×86)

(3نوع رنگي كه كار را پوشش مي دهد.

(4نوع آستر همرنگي كه در تغيير رنگ زمينه چوب به كار مي رود.

ابزار بتونه كاري :

كاردك : كاردك به شكل مثلث متساوی الساقين است دسته چوبی در راْس مثلث توسط قطعه فلزی حلقوی وصل شده

ليسه : نيز يك قطعة فلزي قابل خمش منتها به شكل مستطيل

تخته بتونه : وسيله ای است جهت ساختن بتونه بايد سطح تخته بتونه از فيبر يا تخته رنده شده و صاف باشد

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: , هزینه نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, نرخ نقاشی ساختمان, رنگ اتاق خواب کودک, انواع رنگهای ساختمانی, رنگ ساختمانی, رنگ پلاستیک ساختمان, رنگهای جدید ساختمانی, بهترین رنگ ساختمان, انواع رنگ آمیزی ساختمان, رنگ آمیزی ساختمان, نقاشي خانه, نقاشی ساختمان تهران, نقاشی رنگ روغن ساختمان, تصاویر نقاشی ساختمان, رنگ پلی کالر, قیمت رنگ مولتی کالر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
نکات کاربردی در اجرای نقاشی ساختمان

آشنایی با 10 نکته برای رنگ زدن خانه

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

kkkkkk.gif (400×150)

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

رنگ‌ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می‌دهد.

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد.

رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

2- از رنگ‌های جدید نترسید

naghashi.org-4.png (355×200)

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ‌ها معنی جدیدی به اتاق شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ کنید.

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنید

logo.gif (368×86)

نمونه‌های کوچک رنگ مانع تعجب شما می‌شوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند.

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر‌مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

 5- زیرسازی کنید

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهید. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمی‌کند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنید، درزها و ترک‌ها را بگیرید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب می‌کند.

6- سنباده بزنید

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا می‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روان‌تر و یکنواخت رنگ‌ شدن می‌شود.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید

اگر غلطک تمیز نشود، الیاف آن معمولا روی دیوار باقی می‌ماند. با استفاده از یک چسب ساده الیاف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید

استفاده از قلم‌مو یا غلطک مخصوص رنگ با دسته‌های‌بلند در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند، استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر است.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نیست به جنگ لکه‌ها بروید. می‌توان رنگ را با کامپیوتر انتخاب کرد و یا از رنگ‌های ترکیبی آماده استفاده نمود. رنگ‌های ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

یک‌جا درست کردن رنگ باعث می‌شود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشید. اگر حرفه‌ای نیستید قبل از شروع، دستگیره‌های در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغ‌ها را باز کنید، هر کدام را داخل کیسه‌های جداگانه قرار دهید و برچسب بزنید. روی برچسب اسم و جای آن‌ها را بنویسید. در نهایت لباس‌ها را داخل پارچه تمیز قرار دهید و از پاشیده شدن رنگ روی آن‌ها جلوگیری کنید.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان, نقاشي ساختمان, رنگ ساختمان, مولتی کالر, نقاش ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان, نقاشی خانه, نقاشی منزل, مولتي كالر, انواع رنگ ساختمان, انواع رنگ های ساختمانی, انواع رنگ ساختمانی, رنگهای مولتی کالر, مولتی کالر پارس, نقاشی ساختمان مولتی کالر, قیمت مولتی کالر, اتحادیه نقاشان ساختمانی, رنگ امیزی ساختمان, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
تکنیک های جالب پتینه برای تغییر دکوراسیون

آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ اکریلیک

در ابتدا خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک) را بررسی می کنیم

kkkkkk.gif (400×150)

۱- ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان.

۲- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی و عدم نیاز به حلال های آلی.

۳ – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری .

روش استفاده و آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ های اکریلیک بر پایه آب

الف- سطوح گچی

naghashi.org-4.png (355×200)

۱- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد .

۲- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب بر روی سطح باقی می مانند که به این نمکها شوره گفته می شود . شوره ها را می توان مطابق استاندارد های بین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد .

۳- حدود ۵/۰ کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه شوره برطرف نمائید .

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود .

۵- پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره…

۱- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید .

۲- با استفاده از پارچه ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید)

۳- حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند .

۴- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید .

۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۶- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ج- سطوح بتونی یا سیمانی

logo.gif (368×86)

۱- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی برروی آنها صورت گیرد.

۲- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد .

۳- شوره های موجود برروی سطوح بتونی وسیمانی رامی توان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد.

۴- اسید کلریدریک ۳۷ % را به نسبت وزنی ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید. ( مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نمایید).

۵- سطوح بتونی یا سیمانی را آغشته به محلول فوق نمائید و حدود ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

۶- با استفاده از آب تمیز سطح را کاملا بشوئید و صبر کنید تا سطح کاملاً خشک گردد .

۷- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

روش مصرف

۱- پرایمر آکریلیک را فقط با آب رقیق نمائید .

۲- بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقـد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.

۳- صبر کنید تا پرایمر آکریلیک خشک گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است ۶-۴ ساعت به طول بیانجامد ).

۴- رنگ آکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید زیرا پس از رقیق کردن قابلیت نگهداری را ندارد .

۵- رنگ فوق را بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید .

۶- حداقل ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

تذکرات عمومی

۱- قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً باهم مخلوط کنید .

۲- بهتر است رنگ های آکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید به کار نبرید ولی در صورت نیاز از نوع مخصوص آن (سیلیکونی) استفاده نمایید.

۳- اگر احتمال می دهید که در۴-۳ ساعت آینده باران خواهد بارید از رنگ های آکریلیک مصارف داخلی استفاده نکرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بیرونی استفاده کنید .

۴- رنگهای آکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید .

kkkkkk.gif (400×150)

۵- محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای آکریلیک از ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد می باشد .

۶- در رطوبت نسبی بیش از ۸۰% رنگ آمیزی نکنید .

۷- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شسته و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید .

۸- اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر این صورت پس از خشک شدن غیر قابل پاکسازی و برگشت خواهند بود .

۹- از مادر رنگهای آکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک (پلی وینیل استات) یا روغنی الکیدی استفاده نکنید .

۱۰- از نگهداری رنگ در محیطهای سرد و از یخ زدگی رنگها جلوگیری نمائید .

لازم بذکر است رنگ آکریلیک ایرانی با تنوع فراوان رنگی و کیفیت مطلوب نیزدر بازار موجود میباشد.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: نقاشی ساختمان, نقاشي ساختمان, رنگ ساختمان, مولتی کالر, نقاش ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان, نقاشی خانه, نقاشی منزل, مولتي كالر, انواع رنگ ساختمان, انواع رنگ های ساختمانی, انواع رنگ ساختمانی, رنگهای مولتی کالر, مولتی کالر پارس, نقاشی ساختمان مولتی کالر, قیمت مولتی کالر, اتحادیه نقاشان ساختمانی, رنگ امیزی ساختمان, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
نقاشی ساختمان در ملارد

استفاده از ترکیب رنگ ها در تزیین خانه

چگونه از ترکیب رنگ های مختلف برای خانه استفاده کنیم؟

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

شما می‌توانید خانه‌تان را به‌سلیقه خودتان و به شكلی كاملا متفاوت با خانه‌های دیگر رنگ‌آمیزی و نقاشی كنید تا حس متفاوت بودن داشته باشید. از تجربه‌كردن آن نترسید.

از بین رنگ‌های یك جعبه مداد رنگی كدام را بیشتر دوست دارید؟ نخستین رنگی كه برای لباس‌های‌تان انتخاب می‌كنید چیست؟ چقدر در خانه خود به رنگ‌‌ها اهمیت می‌دهید؟

بعضی‌‌ها از كودكی با یك رنگ خاص پیوند خورده‌اند و برای خرید هر وسیله‌ای به‌دنبال همان رنگ هستند.در اطراف‌مان دیده‌ایم افرادی را كه طیف‌های مختلف رنگ صورتی را در لباس، كفش، كیف، تلفن همراه و… به كار می‌برند.

علاقه به یك رنگ دلیل به كار بردن آن به تنهایی یا استفاده بیش از حد آن نیست. هر چقدر هم یك رنگ شما را به وجد بیاورد، دیدن آن به كرات و بدون تركیب شدن با رنگ‌های دیگر شما را خسته خواهد كرد. بهتر است برای تكراری نشدن رنگ دلخواهتان و رسیدن به نتیجه ایده‌آل، از تركیب چند رنگ هارمونیك و هماهنگ استفاده كنید. یادتان باشد برای ایجاد تغییر در دكوراسیون خانه لزوما احتیاجی ندارید كه راه‌های پرهزینه و زمان بر را انتخاب كنید، درحالی‌ كه می‌توانید با یك تغییر كوچك فضایی نو و متفاوت خلق كنید. درنظر گرفتن رنگ‌های جدید برای فضا، بهترین راه تغییر دكور با صرف مبلغ ناچیزی است. بهتر است انتخاب این رنگ‌ها متناسب با روحیه و شرایطی كه در آن هستید صورت بگیرد.

kkkkkk.gif (400×150)

برای مثال اگر منزل‌تان كوچك است سعی كنید از رنگ‌های روشن استفاده كنید تا فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به‌نظر بیاید. حتی اگر درصدد تغییر دكوراسیون كلی خانه نیز هستید، نخستین قدم را در جهت تعیین رنگ‌های مذكور بردارید، مطمئنا انتخاب وسایل و مبلمان با دانستن قطعی رنگ‌های مورد نظر بسیار ساده‌تر و نتیجه كار دلچسب‌تر خواهد بود. كمی خلاقیت داشته باشید! شاید برخی رنگ‌‌ها را به تنهایی دوست نداشته باشید ولی همین رنگ‌‌ها در همنشینی با رنگ‌های دیگر جلوه بسیاری برایتان خواهد داشت. می‌توانید از تركیب‌های زیر نیز ایده بگیرید.

naghashi.org-4.png (355×200)

سفید، نارنجی و قهوه‌ای

زیاد گرمایی نباشید

اگر جزو آن دسته از افراد هستید كه به رنگ سفید علاقه دارید، یك پیشنهاد خوب برای شما، استفاده از تركیب نارنجی و قهوه‌ای روی زمینه سفید است. نارنجی و قهوه‌ای از جمله رنگ‌های بسیار گرم محسوب می‌شوند پس در استفاده از آنها زیاده روی نكنید به‌خصوص اگر كف‌پوش خانه‌‌تان چوب، پاركت یا سرامیك تیره است. كف تیره احتیاج به مبلمان روشن دارد و روی كف روشن، مبلمان تیره و رنگی بیشتر خودنمایی می‌كند. برای تزئین مبلمان روشن و ساده تعداد زیادی كوسن رنگی تهیه كنید و از تنوع رنگی آن‌ها لذت ببرید. گزینه دیگر این‌ است كه رویه تشك یك یا 2 مبل تك‌نفره‌‌تان را نارنجی یا قهوه‌ای درنظر بگیرید و این‌بار آن‌ها را با كوسن‌های سفید ساده بیارایید. فقط دقت داشته باشید كه در استفاده از یك رنگ و به‌خصوص یك رنگ گرم افراط نكنید، زیرا به مرور زمان باعث خستگی‌‌تان می‌شود.

زیتونی، بژ، سفید و قهوه‌ای

logo.gif (368×86)

طبیعت آرامش بخش

بژ روشن یا سفید به‌عنوان رنگ غالب در كنار سبز زیتونی و قهوه‌ای تركیبی آرامش بخش و دكوراتیو به شما می‌دهد. طیف‌های مختلف رنگ بژ و زیتونی را در كوسن‌‌ها واكسسوری‌‌ها به كار برید. اگر می‌خواهید با این سبز تركیبی گرم‌تر داشته باشید از كمی رنگ نارنجی یا صورتی به جای رنگ بژ استفاده كنید. تلفیق سبز و قهوه‌ای طبیعت را تداعی می‌كند و كسانی كه به این رنگ‌ها كنار هم علاقه دارند ذاتا طبیعت‌گرا هستند. این تركیب رنگی برای هر اتاقی از خانه قابل استفاده است، بنابراین آزادانه تصمیم بگیرید كه این آرامش و زیبایی را در كدام بخش خانه می‌خواهید. اگر تنوع رنگی را زیاد نمی‌پسندید، می‌توانید از قهوه‌ای و سفید به‌طور عمده استفاده كنید و رنگ‌های مكمل را كمتر به كار برید.

سفید و صورتی

محبوب خانم‌ها

اكثر خانم‌‌ها به رنگ صورتی و طیف‌های آن بسیار علاقه‌مندند، اگر شما هم جزو این دسته‌اید، گزینه‌های نسبتا متنوعی دارید. اگر كف خانه‌‌تان روشن است (برای مثال سفید، شیری یا بژ و حتی كف‌پوش‌های چوبی روشن) می‌توانید مبلمان‌تان را صورتی چرك انتخاب كرده و برای زیباتر شدن كار از چند كوسن سفید و سرخابی استفاده كنید. فراموش نكنید كه انتخاب یك یا 2 مبل تك‌نفره با رنگی متفاوت از كاناپه‌‌ تان گزینه‌ای بی‌نهایت دكوراتیو محسوب می‌شود پس می‌توانید یك مبل سفید با كوسن‌های صورتی نیز در مجموعه مبلمان‌تان قرار دهید. برای میز وسط یكی از بهترین گزینه‌ها میزهای چوبی كوتاه و ساده هستند كه در كنار صورتی و سفید جلوه فوق‌العاده‌ای دارند.

سفید و رنگ‌های خنثی

برای مدرن‌ها

علاقه به رنگ سفید و القای حس تمیزی و سبكبالی در بعضی‌‌ها باعث می‌شود كه فضایی بدون رنگ‌های اضافی در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی استفاده از رنگ‌های خنثی مانند شیری، خاكی، كافی كرم، بژ، طوسی روشن و… در كنار رنگ سفید نه تنها این رنگ را نمی‌پوشاند بلكه باعث بروز زیبایی بیشتر آن خواهد بود. اگر این اتاق‌‌ها همواره تمیز نگه داشته شوند اتاق‌هایی دكوراتیو و ساده در اختیار دارید. استفاده از این فضا برای سبك مدرن توصیه می‌شود.

سرمه‌ای، سفید، طوسی و قهوه‌ای

نشانگر اقتدار

سرمه‌ای رنگی رسمی و سنگین است، این رنگ به عبارتی حس حكومت و سلطنت را می‌رساند بنابراین هرچقدر هم كه مبل راحتی را انتخاب كنید با استفاده از این رنگ می‌توانید كمی آن‌را رسمی نشان دهید. طوسی یا خاكی به‌عنوان رنگ غالب مناسب است فقط سعی كنید تا حد امكان آنها را به‌عنوان رنگ دیوار‌ها یا كف به كار ببرید، زیرا كمی تیرگی اضافی در این رنگ‌ها فضا را دلگیر و خسته‌كننده می‌كند. آشپزخانه با این تركیب معمولا توصیه نمی‌شود زیرا این رنگ تا حدی از اشتهای شما می‌كاهد.

سفید و رنگ‌هایی كه دوست دارید!

تزریق هیجان به فضا

اگر تمیز نگه‌‌داشتن مبلمان و فرش برای‌تان خیلی دشوار نیست و به رنگ‌های سفید و روشن علاقه دارید، می‌توانید از این ایده خلاقانه برای دكور خانه و به‌ ویژه ناهارخوری تان استفاده كنید. در یك فضای كاملا روشن كه دیوار‌‌ها و كف یك‌پارچه به‌نظر می‌رسند، چند رنگ مختلف ولی هماهنگ (برای مثال سبز مغزپسته‌ای، آبی زنگاری، زرد و سرخابی) بسیار هیجان انگیز خواهد بود. میز ناهار‌خوری تان را سفید انتخاب كنید و تعدادی صندلی با تركیب رنگی متفاوت برای آن درنظر بگیرید. خواهید دید كه به یك‌باره فضایی بی‌نهایت زیبا و دكوراتیو در اختیار دارید! برای كامل شدن كار می‌توانید از وسایل جانبی به رنگ صندلی‌‌ها مثل دستمال سفره، شمع و … برای تزئین میز‌تان استفاده كنید. فقط اگر به‌دنبال ایجاد فضایی رسمی و كلاسیك هستید این دكور به هیچ وجه مناسب نیست.

http://naghashi.org/wp-content/themes/Caspian/images/logo.gif

:: برچسب‌ها: , طریقه نقاشی ساختمان, رنگ و نقاشی ساختمان, مدل نقاشی ساختمان, عکسهای نقاشی ساختمان, لوازم نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان کاتالوگ, ویزیت نقاشی ساختمان, دکوراسیون نقاشی ساختمان, نقاشی مدرن ساختمان, جزوه نقاشی ساختمان, پمپ نقاشی ساختمان, فن نقاشی ساختمان, قیمت نقاشی ساختمان, پیمانکار نقاشی ساختمان, نقاشی داخل ساختمان, نقاشی ساختمان قیمت, نقاشی ساختمان وسائل, ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : قلی پور 09127680354
تاریخ : یک شنبه 21 بهمن 1397